zaterdag 31 mei 2014

Dag 2: 31 mei Denver

We waren deze morgen om 6u wakker. Rond 6u45 zijn we dan maar opgestaan omdat we niet meer konden slapen. Dat viel al bij al nog mee. Na een grondige herschikking van de koffers stonden we rond 8u aan het ontbijt. Ik had als ontbijt een donut en beker koffie verwacht maar we werden aangenaam verrast. Er was een ruime keuze waardoor we de dag met een goed gevulde maag konden beginnen. En dat bleek ook nodig te zijn. We moesten namelijk onze huurauto gaan oppikken bij Alamo in de buurt van de luchthaven. Onderweg in het busje van het hotel dat ons naar de luchthaven bracht, waar we dan nog een bus naar Alamo moesten nemen, bleek dat Nelly het rijbewijs van André in het hotel vergeten was. Aangezien we met z'n drieën, Jeroen, André en André, zouden rijden hadden we dat rijbewijs zeker nodig. Maar we zouden bij Alamo wel iets proberen te regelen of desnoods dan maar terug naar het hotel. Bij de bushalte van Alamo aan de luchthaven bleek echter dat onze pa zijn rugzak met oa de documenten voor de huurauto niet bij had. Het busje dat ons naar de luchthaven gevoerd had stond er nog dus wij snel gaan kijken of de rugzak daar nog in stond. Niet dus. Effe lichte paniek dus. 'Dju dan staat die nog aan ons hotel langs dat bankje' waren toen de woorden van onze pa. We hadden buiten bij ons hotel op een bankje zitten wachten op het busje dat ons naar de luchthaven zou brengen. Dus wij weer helemaal terug naar het hotel. In volle spanning of de rugzak nog altijd langs dat bankje stond. Of desnoods achter balie van ons hotel was achtergelaten. De laatste 200 meter voor dat we aan ons hotel waren zagen we hem gelukkig al van ver staan en ging er een zucht van opluchting door de bus. En nu dus terug naar Alamo. Bij Alamo verliep alles gelukkig wel vlot. We hebben ons wel een upgrade laten aansmeren waardoor we nu met GMC Denali rondrijden. "For a few dollars more". Een dikke bak in ieder geval.
Daarna ging het richting Loek. Iemand van het allesamerika forum die al ruim 20 jaar in Denver woont. Zijn huis blijkt een verzamelpunt te zijn waar mensen van het forum spullen achter zoals koelboxen, campingmateriaal, berenspray, enz. die ze niet op het vliegtuig terug mee kunnen nemen. Handig dus als je zoals ons een koelbox nodig hebt. Die zijn we dus gaan oppikken bij Loek. Supervriendelijk werden we ontvangen. Wat wonen hij en zijn vrouw daar prachtig. Na een klein uurtje gingen we met een koelbox en berenspray (je weet maar nooit in Yellowstone) terug op pad met onze tank. Nog eens hartelijk bedankt Loek! Na wat inkopen, tja die koelbox moest toch gevuld worden, zetten we koers naar het graf van Buffalo Bill in Golden. Het graf zelf stelt niet echter veel voor maar je hebt er wel een mooi zicht op de bergen rondom Golden en Denver. Aangezien we het vandaag rustig zouden houden, om wat van de lange reisdag van gisteren te bekomen, is dat het enige actieve dat we gedaan hebben. Het was al ruim 17u30 toen we terug naar Denver reden. We zijn in de buurt van ons hotel heerlijk gaan eten bij Ted's Montana Grill. De eerste steak van de reis hebben we al achter de kiezen. Het is nu bijna 23u. De rest ligt al te knorren dus ik kruip er ook in. Voila dat was onze eerste volledig dag van ons nieuwe USA-avontuur. Morgen verlaten we Denver en rijden we richting Manitou Springs. Aantal gereden mijlen: 94/ kilometers: 151

1. Marc Ras en fam.1 juni 2014 om 13:36

Hoi iedereen, de eerste dag al een dag met hindernissen. Vanaf morgen beter ! Ja Jeroen, je bent niet met de jongsten op stap ! Hou ze dus maar goed in de gaten. Veel plezier nog verder in de Joe naait het steeds of America !