donderdag 26 juni 2014

Terug thuis!

We zijn al weer 2 dagen terug in Belgiƫ. Gisteren heb ik bijna tot middag geslapen. Aangezien ik niet geslapen had op de terugvlucht is dat niet echt vreemd denk ik. Ik dacht dus dat ik de jetlag al getackeld had maar vandaag was ik al om 4u30 wakker. Dju toch. Hopelijk is dat eenmalig. Ik denk dat ik wel voor het hele gezelschap spreek als ik zeg dat het een prachtige vakantie was. We hebben zoveel gezien en gedaan. Het is bijna niet uit te leggen en de foto's zeggen iets maar ook niet alles natuurlijk. We hebben ook geluk gehad met het weer. Al bij al slechts 2,5 dag echt minder in Yellowstone maar sneeuw in juni is ook speciaal. Voor de rest was het gewoon schitterend weer. Soms zelfs iets te warm zoals in Moab. Maar we gaan zeker niet klagen. We zijn zelf geschrokken van het aantal kilometers, 6222, dat we afgelegd hebben. Alhoewel we natuurlijk veel in de auto gezeten hebben, hadden we zelf niet het gevoel dat het er zoveel waren. Op voorhand hadden we zelf uitgerekend dat we zo'n 5000 km zouden rijden. Daar zijn we dus ruimschoots overgegaan. Tenslotte nog een persoonlijke conclusie: De meevallers: Het weer, het reisgezelschap, het vele wild dat we gezien hebben (beren, wolven, bizons, elanden, roofvogels, ...), de overweldigende en steeds veranderende natuur en landschappen, de vriendelijke en behulpzame mensen, de goede hotels en huizen waar we verbleven. Het eten was ook lekker maar we zijn nu toch ook blij dat we onze vertrouwde Belgische kost terug kunnen eten. De tegenvallers: Ons ongevalletje in Canyonlands en dat de Beartooth Highway gesloten was owv sneeuw. O ja en fatsoenlijk brood kennen ze echt niet in de VS. Maar voor de rest niets dan positieve ervaringen. Tenslotte wil ik iedereen nog bedanken die de blog gevolgd heeft en voor de leuke berichten. Groeten en ongetwijfeld tot de volgende blog, Jeroen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten